Jak pokonać uciążliwe chrapanie?

Według badań przeprowadzonych przez TNS Polska, w naszym kraju problemy z chrapaniem ma około 10 milionów ludzi. Nawet 40% z nich może nie zdawać sobie sprawy ze swojej przypadłości. Niemiłe dźwięki dochodzące z gardła w czasie snu są spowodowane zapadaniem się tkanek miękkich znajdujących się w tylnej części gardła. Związany z tym zbyt niski przepływ powietrza wprawia gardziel i język w drgania, które zakłócają spokojny sen zarówno Tobie, jak i domownikom.

 

Czy chrapanie jest niebezpieczne?

Najczęściej chrapanie nie jest związane ze złym stanem zdrowia, o ile nie idzie w parze z tzw. bezdechem sennym. Bezdechem nazywamy przerwy w oddychaniu, które wg opinii lekarzy mogą trwać nawet do 60 sekund. Mimo to, nie jest to objaw żadnej choroby, jeśli bezdech nie występuje częściej niż 10 razy w ciągu każdej godziny snu. Jeżeli częstotliwość zatrzymania oddechu jest większa – mamy do czynienia z zespołem bezdechu sennego. Jest to poważne schorzenie, które może skutkować między innymi niedotlenieniem mózgu oraz innych ważnych narządów ciała. Osoby borykające się z bezdechem narzekają także na ciągłe zmęczenie, bóle głowy i problemy z koncentracją. Nieleczony zespół bezdechu sennego skutkuje arytmią serca, nadciśnieniem, a w skrajnych przypadkach może prowadzić do zawału. Najbardziej narażeni na bezdech senny są mężczyźni po 40 roku życia i kobiety po 50 r.ż. Problemom sennym sprzyja też nadwaga i brak równowagi hormonalnej organizmu.

 

Gdzie szukać pomocy?

Jeśli Ty lub ktoś z Twoich bliskich cierpi na problemy z chrapaniem oraz bezdech senny warto umówić się na wizytę ze specjalistą Medicus Clinic. Laryngolog lub pulmonolog zleci odpowiednie badania i na podstawie wyników ustali indywidualny plan leczenia. W naszej klinice dysponujemy nowoczesnym sprzętem do diagnostyki problemów ze snem m.in.:

 

Dzięki niemu jesteśmy w stanie zarejestrować ilość bezdechów w ciągu nocy, monitorować pracę serca, głośność chrapania, a także poziom nasycenia krwi tlenem.

 

 

W Medicus Clinic stosujemy nowoczesne metody diagnostyki i leczenia. Stawiamy przede wszystkim na bezpieczeństwo i komfort pacjenta. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat problemów z chrapaniem i bezdechu sennego? Zapraszamy na wizytę do jednego z naszych specjalistów.

 

Umów się na konsultacje

Domowe sposoby na walkę z chrapaniem – profilaktyka

Chrapanie bardzo często jest związane z nieprawidłowym stylem życia oraz niezdrowymi nawykami. Zmieniając pewne przyzwyczajenia być może uda Ci się ograniczyć lub całkowicie wyeliminować chrapanie i związany z nim bezdech senny. Możesz spróbować:

Najczęściej chrapią osoby śpiące na wznak – warto spróbować spania na brzuchu lub na boku. Ważny jest też dobór odpowiednio wyprofilowanego materaca oraz poduszki.

Odpowiednie dotlenienie organizmu zapewni spokojny i głęboki sen, dlatego warto zaczerpnąć wieczorem odrobiny świeżego powietrza.

Optymalną temperaturą do spania jest 18 -21 stopni Celsjusza, do tego wilgotność powietrza w pomieszczeniu nie powinna przekraczać 60%.

Nadwaga i otyłość mają ogromny wpływ na jakość snu. Jedyną z przyczyn chrapania jest odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicy gardła, która powoduje nacisk na drogi oddechowe. Dieta i regularna aktywność fizyczna powinny znacząco przyczynić się do zmniejszenia problemu

Papierosy wysuszają śluzówkę gardła, co może bezpośrednio przekładać się na problem chrapania. Alkohol i leki powodują nadmierne rozluźnienie mięśni przełyku i języka – co także może być przyczyną głośnego chrapania. Nawet jeżeli zdecydujesz się skorzystać z porad i leczenia w specjalistycznej klinice – warto sięgnąć po domowe zaproponowane sposoby. To doskonałe metody profilaktyczne, które pozwolą uniknąć nawrotów problemów ze snem. Dzięki nim – zarówno Ty, jak i Twoi domownicy – będziecie mogli cieszyć się spokojnie przespanymi nocami.


Centrum Medyczne Medicus Wrocław - Kontakt
Medicus Clinic

Plac Strzelecki 24
50-224 Wrocław
Tel. 71 323 63 00
Faks: 71 353 00 30
info@medicusclinic.pl
www.medicusclinic.pl

Godziny otwarcia kliniki:
Pon-pt – 8.00 – 20.00
Sobota 8.00-14.00