Oferty

Chrapanie – zabiegi i badania – Medicus Clinic

Z problemem chrapania, wbrew panującym przekonaniom, zmagają się zarówno mężczyźni jak i kobiety. Wielu osobom wydaje się, że chrapanie w nocy to problem uciążliwy tylko ze względu na dźwięk. Nic bardziej mylnego, jeżeli chrapaniu towarzyszą niebezpieczne dla zdrowia bezdechy, to znak, że należy udać się do specjalisty.

Przyczyny chrapania

Chrapanie jest dolegliwością związaną z utrudnionym przepływem powietrza przez gardło. Najczęściej obserwuje się je u osób otyłych, po spożyciu większej porcji alkoholu albo kobiet po okresie menopauzy. Chrapanie nie zagraża zdrowiu jeżeli pojawia się sporadycznie, a powietrze jest w stanie swobodnie przepływać przez krtań. Jeżeli jednak przerwy w oddychaniu pojawiają się ponad 10 razy na godzinę to znak, że masz do czynienia z bezdechem.

Najczęstszą tego przyczyną są:

• powiększone migdałki,
  • skrzywiona przegroda nosowa,
  • przerośnięty języczek,
  • wydłużone podniebienie miękkie.

Bezdechy powodują niedotlenienie organizmu, co jest przyczyną złego samopoczucia w ciągu dnia. Bagatelizowanie chrapania i przerw w oddychaniu podczas snu może prowadzić do arytmii, problemów z nadciśnieniem, a nawet zawału serca.

Chrapanie – leczenie

Jedną z najczęstszych przyczyn chrapania jest nieodpowiedni styl życia. Zanim skorzystasz z porady specjalisty, spróbuj zmienić pozycję snu, zrezygnuj z używek, zacznij zdrowo się odżywiać. Bardzo możliwe, że to wystarczy, by pożegnać się z uciążliwym problemem. Jeżeli nie – udaj się na wizytę do laryngologa bądź pulmonologa. Specjaliści zlecą odpowiednie badania takie jak badanie apnografem czy polisomnografię i ustalą dalsze kroki leczenia. W przypadku, gdy powody chrapania to wady anatomiczne konieczne może być ich chirurgiczne usunięcie. Możliwe jest także leczenie aparatem CPAP, polegające na zakładaniu specjalnej maski podłączonej do aparatury ułatwiającej oddychanie każdej nocy.

Jeżeli Twoje chrapanie jest uciążliwe, nie zwlekaj – odwiedź Medicus Clinic i raz na zawsze pożegnaj się z problemem!