Dorota Olanin

Dietetyk kliniczny

Absolwentka SGGW AR w Warszawie- Wydziału Żywienia Człowieka i Konsumpcji na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka oraz studiów podyplomowych „Poradnictwo żywieniowe i dietetyczne”.

Na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu ukończyła podyplomowe studia „Żywienie a zdrowie”, a obecnie poszerza zakres swoich kompetencji na kierunku „Psychodietetyka”.

Uprawnienia do wykonywania zawodu nabyła podczas nauki w Medycznym Studium gdzie otrzymała tytuł – dietetyka.

Swoją wiedzę systematycznie aktualizuje na licznych szkoleniach i konferencjach specjalistycznych.

Doświadczenie zawodowe zdobywała jako dietetyk kliniczny. Bardzo dużą wiedzę przyniosła jej praca w branży gastronomicznej. Między innymi współpracowała z producentami żywności, opracowywała i testowała potrawy dla restauracji , szkoliła się u wielu kucharzy, jest trenerem kulinarnym. W wyniku swoich doświadczeń zna również ciemną stronę tej branży – „magię” fast food-ów i żywności przetworzonej. Szczególnie tą wiedzą, jako przestrogą, chciałby się podzielić ze swoimi pacjentami.

Zalecenia dietetyczne opiera wyłącznie na szczegółowo przeprowadzonym wywiadzie. Plan żywienia dopasowuje do oczekiwań i stylu życia pacjenta.

Jej główne zainteresowania to mikrobiota jelitową i jej wpływ na funkcjonowanie ludzkiego organizmu oraz zaburzenia odżywiania (anoreksja, bulimia, ortoreksja).

Specjalizuje się w żywieniowym leczeniu dzieci (np. alergie i nietolerancje pokarmowe, autyzm, choroby metaboliczne). U dorosłych pomoże w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia, redukcji lub wzroście masy ciała lub ustaleniu szczegółowej diety przy chorobie (min. choroby tarczycy, autoimmunologia, beriatria).